Sportswik ny officiell app för Västerbottensfotbollen
2017-05-17 13:51

Västerbottens Fotbollförbund har inlett ett samarbete med Sportswik med målet att öka bevakningen och intresset kring alla serier och matcher i Västerbottensfotbollen.

I Sportswik-appen finns en snabb och enkel liverapportering av mål och matchhändelser och alla på matchen kan bidra med bilder, videoklipp, intervjuer, kommentering och hejarop. Varje serie har sin egen sida och där samlas all matchbevakning, bilder och filmer tillsammans med spelprogram, tabeller mm vilket gör att alla serier kan få en bevakning i klass med den som finns för Allsvenskan!

Rapporteringen från alla serier samlas på den nya siten www.sportswik.com/vasterbottensff

Vi vill att hemmalaget ansvarar för liverapportering av mål och matchhändelser. Eftersom tränare har ofta fullt upp under matcherna, se till att engagera lagledare, skadade spelare, eller någon förälder att vara ert lags reportrar på matchen. Det tar bara några sekunder att rapportera ett mål eller kort, och alla som kan fota, filma och skriva ett sms på sin telefon blir enkelt en bra rapportör på Sportswik.

Inom kort kommer alla ledare att få ett mail med en länk för aktivering av sitt lag i Sportswik-appen. Får lagets ledare inget aktiveringsmail beror det på att laget saknar kontakt-uppgifter i Fogis. Då går ni in i Fogis och uppdaterar era kontaktuppgifter, eller tar kontakt med ert föreningskansli så hjälper de er. Sedan mailar ni support@sportswik.com och anger serie och lagnamn så skickas ert aktiveringsmail.

Ju fler som fotar, filmar och hejar och bidrar till bevakningen, ju roligare blir det! Så peppa spelare och ledare att ladda ner appen, koppla sig till ert lag, och bjuda in nära, kära och supportrar som kan vilja följa er framfart på planen.

VFF Sportswik_Senior.pdf »

Min Fotboll2024-03-24 11:53