Skärgården är grön
2020-10-18 02:36
Fullt fokus innan matchstart
Det är alltid speciellt att spela ett derby.
Även om du är ny eller gammal i laget, om du har en relation eller inte till motståndarna så är det en känsla det går att ta på.
Obbola och Holmsund har haft många kamper under åren och idag bjöds det på härlig match med mycket vilja och kämparglöd.
De gör 1-0 efter lite drygt 12 minuter innan vi, välförtjänt, snabbt kvitterar och tar ledningen. Perioden slutar 2-1 efter 12-7 i skott.
I andra är det fortfarande jämt. Vi bjuder på många fina spel och bra pepp från bänken. 2 utvisningar gör att de får lite fler chanser än oss men vi spelar stabil box precis som vi gjort tidigare matcher och perioden slutar 0-0 efter 4-7 i skott.
Tredje perioden har vi mestadels full koll på och gör både 3-1 och 4-1 innan de med mindre än 3 minuter kvar reducerar till 4-2 och får oss lite stressade.
De gör ytterligare ett reduceringsmål bara 21 sekunder senare och matchen lever i allra högsta grad.
Vi lyckas dock rycka upp oss och stoppar dem efter det.
Perioden slutar 2-2 efter 8-8 i skott.
Efter slutsekunden blir det lite gruff men det lugnar snabbt ner sig och vi får gå till omklädningsrummet och hurra för ytterligare 3 nya poäng och en skön derbyseger.
Undrar ni vilken buss vi tar hem? 125!