Seriepremiären avklarad, första segern bärgad
2020-09-27 20:05
Nu är äntligen serien igång.
Även om det är annorlunda med tomma läktare och andra restriktioner så är det helt klart kul att spela match igen!

Vi mötte Umeå City P05 och fick med oss en skön vinst med 3-2.
Det märktes att det var första matchen för säsongen och att vi har rätt mycket nya spelare, 7 gamla spelare och 6 nyförvärv var med idag.

Även om det så klart finns en del att slipa på så fanns det många glädjeämnen. 3 mål framåt, massor av täckta skott, bra fart i benen, mycket bra boxplay och kampvilja är några av sakerna att lyfta fram.

Nästa match om 2 veckor spelas i Lycksele där vi möter Örån.
Fram till dess så nöter vi lite på vårt powerplay, fortsätter att lära känna varandra mer för att hitta rätt och få till lite enklare spel.

Bästa starten på säsongen med 3 pinnar i bagaget.
Nu fortsätter vi så här! 💚🖤