Klubbkläder

OIK Cykel har en hel linje klubbkläder framtagna för oss, allt i från bibshorts och kortärmat till jacka, väst, skoöverdrag osv. Kläderna är en stor del i den gemenskap vi försöker skapa inom klubben. De är också mycket fina skyltfönster för oss och våra sponsorer gentemot omgivningen.

Utöver detta försöker vi hålla ett litet lager med de mest efterfrågade produkterna och storlekarna. Aktuellt Klädlager hittas i menyn. Meddela oss gärna snarast det finns ett intresse att beställa en speciell produkt. Maila till obbolaik.cykel@gmail.com för frågor kring kläderna. Titta närmare på HELA kollektionen här i dokumentmappen Dokument »

Klädbeställningar

Vi genomför 2-3 beställningar av klubbkläder varje år. Detta meddelas genom alla våra kanaler och i god tid innan. Mer om detta hittas under fliken Klädshop »

Från och med 2016 har vi BIORACER som  klädleverantör. Kläder av hög kvalitét som vi tror ska funka riktigt bra för oss. Som ni kan se när ni loggat in i shopen har vi klubbrabatt på alla produkter. Vi har valt att gå på ungefär liknande utbud som vi haft tidigare, men några nyheter finns. Saknas något så hojta gärna till. Storleksguide finns längre ner på sidan, men linjen som heter PROF är lik den vi haft från tidigare med produkter med namn RACE PROVEN är något tajtare i storlekarna.

Bioracer har ett egenutvecklat tyg som heter TEMPEST. Ett vattentätt tyg som andas. Detta tyg hittas i ett antal av produkterna i shopen.

STANDARDPRODUKTER som hittas i shopen ser ut som på bild och kommer ej i klubbdesign.

Tveka inte att fråga oss i sektionen eller ta direkt kontakt med Mattias eller Jonas på Bioracer, kontaktuppgifter hittas längst ner.

OBS! Beroende på om antalet av produkt som beställs inte når ett visst antal kan det hända att den produkten utgår. Beställ därför gärna i god tid innan slutdatum så vi kan parera detta i den mån vi kan.