Schysst Innebandy
2019-12-30 11:00
Svensk Innebandys partner Pantamera tycker, precis som vi, att det är superviktigt att alla som vill vara en del av innebandy kan känna sig trygga i sin verksamhet.
Ett bra hallklimat är en av förutsättningarna för att vi ska trivas och ha kul tillsammans när vi spelar innebandy, gör aktiviteter med laget eller vistas i idrottshallar. Därför har Pantamera tillsammans med Svensk Innebandy Vill, aktiva inom idrotten och Riksidrottsförbundet tagit fram ett material som syftar till att inspirera föreningarna i sitt arbete för en schysstare idrottsmiljö.

Pantamera har döpt materialet till Det schyssta laget och Schysst match och är något som alla inom sporten kan ta del av och använda sig av. Det materialet innehåller massvis av bra fakta, verktyg och frågeställningar som är extra relevanta för tränare och spelare som är aktiva i ett lag eller en träningsgrupp.

Du hittar Det schyssta laget och Schysst match i pdf-filerna här på sidan.

Schysst Innebandy2019-12-30 11:00
Umeå Floorball Festival2018-07-03 09:54